dinsdag 19 januari 2010

Een auteursbijeenkomst


Bericht van de uitgeverij.
Ze hebben de goede gewoonte om nieuwe auteurs tijdens een informele bijeenkomst kennis met elkaar te laten maken.
Tevens was het de bedoeling om ons ook even glimp van het inwendige van de uitgeverij te gunnen.
Toen de uitnodiging in E-mailbox plofte vond ik het meteen een charmant idee.
Wel had ik zoiets van; kijk mij nou, ik roep wat en zit vervolgens plotseling tussen de volgende generatie aanstormende Baantjers en Hemingway's.
Maar goed, een mooie eigenschap is dat ik van huis uit erg nieuwsgierig en niet bang ben om ergens op af te stappen, dus trok ik de stoute schoenen aan.
Het was gezellig en zeer informatief.
Slechts één keer hoorde ik "mijn nieuwe triller trilogie", maar dat was het dan ook.
Schrijvers blijken dus ook gewoon mensen.
Mijn contactpersoon bij de uitgeverij kwam even gezellig bijkletsen en gaf me een wagonlading tips en trucs mee over alles wat er in de komende weken op me af schijnt te gaan komen en drukte me nog van alles op het hart over de laatste correctieronde.
Ik dacht nog; "Mwa, dat zal wel meevallen, maar vandaag viel het manuscript inclusief cover met een enorme plof in mijn mailbox, en of ik het maar vóór de 22e in de definitieve versie wilde terugsturen!!
Waarom voor de 22e? Dan gaat namelijk de first-edition promotiemailing de deur uit!

Naar jullie!!

Dit gaat zo snel dat ik er een klein beetje aan moet wennen hoor.
Ik heb in mijn tijd veel platen gemaakt en ook de promotieafdelingen van platenmaatschappijen weten van wanten, maar dit slaat alles.
Maar zoals mijn moeder zaliger altijd zei: Zeur niet, Wat goed is komt snel! en daar hou ik het dan maar op.

Jan Vredenburg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten