zaterdag 24 april 2010

Op de barricaden



De bal kan raar rollen.
Het ene moment heb je de afdruk van je headset nog in je hoofd staan en het volgende moment ligt daar een boek.
En vervolgens ligt daar inplaats van een nieuw boek (waar ik overigens wel aan bezig ben) het verzoek om de week een column te schrijven op de FNV-Kiem site.
Ik had in een overmoedige bui de FNV, de grootste vakbond van Nederland met enkele miljoenen leden een exemplaar van mijn boek gestuurd met het verzoek het te recenseren in hun ledenmagazine
Schijnbaar onder de indruk van het boek kwam naast de toezegging van een recensie ook het verzoek een 'bondbrede' column te schrijven over wat er zoal speelt in de spelonken van het onrecht, een oord waar ik helaas regelmatig vertoef.
Ik heb daar een pseudoniem voor bedacht en heb gekozen voor "De kleine man".
Ouderen onder ons weten wie ik bedoel, de protestcreatie van Louis Davids.
Een geweldig lied met een even sterke tekst waarin hij de vloer aanveegde met het de establishment.

Op de barricaden dus! voor mij een heerlijke opdracht waarin ik ongelimiteerd misstanden aan de kaak mag stellen en heerlijk venijnig kan uithalen naar lieden die het niet zo nauw nemen met het welzijn van hun medemens en hun rechten.

Zodra de eerste pennenvruchten van mijn hand op de site staan zal ik de link hier graag plaatsen.

De kleine man

1 opmerking: